7 iul. 2015

Clipe de har la Pronto Soccorso*, de Marius Mare

*(Pronto Soccorso în Italia este echivalentul secţiei de Urgență din România)

 În viață trecem prin felurite încercări si noi credincioșii credem că nimic nu este la voia întâmplării.Dumnezeu prin aceste încercări ne vorbește , ne conștientizeză de rolul important pe care îl avem ca și copii ai LUI, pe acest pământ.

S-a întâmplat că intr-o zi de vineri, 26.06.2015 m-am tăiat în capacul unei cutii de sardine, la degetul arătător de la mana dreaptă si așa am ajuns pe la URGENȚĂ.
Am intrat puțin cu emoții, știam că mă așteaptă o injecție si ca trebuie sa îmi coase degetul.
Si de aici mai departe o frumoasă conversație pe care am avut-o cu doctorul si cu asistenta, ceva la care nu m-am așteptam in acele momente.


Pentru ca să înţelegeţi corect dialogul am folosit următoarele îniţiale: doctorul (D.), asistenta (A) si (Eu).

(Eu) -Să știți doamna asistentă că de multe ori în viața mea de ceea ce mi-a fost frică să nu mi se întâmple ,s-a întâmplat !

(A.) - Da si eu cred așa ,același fenomen l-am văzut si in viața mea!
(D.) - Despre ce vorbiti voi acolo eu nu cred in așa ceva!
      -De fapt eu nu cred in nimic de felul acesta !
(Eu)- Domnule doctor dar în Dumnezeu vă încredeți?
(D.) -Respectuos cu o deplina convingere în timp ce își continua munca afirmă:
      -Eu nu cred ca exista  Dumnezeu! Spune-mi ceva ce a făcut Dumnezeu? Spune-mi o lucrare pe care a făcut-o El? Despre care Dumnezeu îmi spui ,care a făcut atâtea ucideri în Vechiul Testament? Ai citit teoria evoluției? Știi că de la o bacterie a plecat totul?
(Eu) -Domnule doctor ,am citit chiar recent intr-o revista importantă ,că oamenii de știință de la Cern, continuă să cerceteze despre teoria Bing Bang-ului ,despre cosmos prin acel accelerator de particule numit LHC!
-Vreau să vă spun că nici ei, nu definesc într-un mod complet aceste lucruri,necesită mult timp de cercetare!
-Respect munca lor,deoarece  se descoperă de fapt ceea ce
Dumnezeu a creat.Ce păcat că mulți dintre ei nu recunosc aceasta!
-Dumneavoastră mi-ați cerut sa vă spun un lucru pe care l-a făcut Dumnezeu pe pământul acesta! Dumnezeu mi-a transformat viața  radical prin puterea Cuvântului Sau.Știu cine am fost în trecut si știu si cine sunt acum prin lucrarea lui Dumnezeu !
-Învățăturile lui Isus, au schimbat gândirea mea,au atins sufletul meu!
(D.) - Sufletul nu există ,ce vorbești!
(Eu)-Domnule doctor ,sufletul există!
(D.)- Isus nu a existat niciodată! Biblia este o falsitate creată de oameni!
(A.) -Cum îți explici că a apărut rasa umană?
(Eu) -Pe acest subiect necesită sa alocam mult timp, vreau sa răspund domnului doctor despre ce a afirmat!
      -Avem dovezi clare, în istoria Imperiului  roman despre existența lui Isus!
(D.) -Despre cine vrei sa îmi spui ,despre "Tacit"? Tacit a fost un mincinos!
(Eu) (Tacit (55-117) cel mai de seamă istoric roman , leagă numele si originea creștinilor de " Crestus", care în timpul domniei lui Tiberiu a suferit moartea prin sentința procuratorului Pilat din Pont.)
      -Sunt dovezi foarte clare si nu numai Tacit, a fost cel care a vorbit de Isus! Au fost și alții care au amintit de Isus!
Între timp intră o alta asistentă si se face un moment de liniște în conversația noastră ,vorbeau de treburile lor. Doctorul a terminat de cusut degetul meu și s-a apropiat de computer sa încheie fișa mea medicală .
(D.) -Daca vrei ,în timp ce scriu mai putem continua discuția ?
(Eu) -Eu am venit azi in locul acesta pentru a primi medicația necesară  deoarece cred în competența dumneavoastră si a personalului pe care îl conduceți.!Oamenii apelează la psihologi pentru a rezolva probleme delicate cu care se confruntă si cred că sunteți de acord cu mine că nu pot in totalitate să le rezolve!
-Vă întreb: cine mi-a rezolvat problemele mele spirituale din viața mea? Eu sunt un rezultat al lucrării lui Dumnezeu pe pământ !
(D.).  "Nu a răspuns nimic"
(Eu).  - Noi creștinii trebuie să demonstrăm prin viața noastră despre Dumnezeu!
(D.)  -Dacă spui așa nu sunt de acord.Si eu pot să urmez sfaturile unui om si apoi sa le practic.Unde este diferența?
(Eu) -Aici este secretul ,cu Isus este mult mai mult decât afirmați dumneavoastră!
(D.)  - Isus a afirmat: "Eu nu am venit să stric Legea ,am venit sa o împlinesc."!
      -Aceasta înseamnă că Isus a fost deacord cu tot ce a fost în Vechiul testament ,cu uciderile ,cu toate!
(Eu) - Isus a venit să împlinească  Legea cu un scop divin! În biblie ,puțin mai departe de unde ați citat afirmația ,este dovada schimbării a unor lucruri din Lege! Isus spunea de un lucru din Lege si anume :"Ochi pentru ochi si dinte pentru dinte". Dar acum Isus spune:"sa nu vă împotriviți celui ce vă face rău "
-Înțelegem ca Isus nu este de acord cu anumite lucruri din Lege si ne propune o schimbare pe temeiul dragostei.
(D.)  -"nu a răspuns nimic"
(D.). -Trebuie să mergi la medicul de familie să îți scoată firele,ca ambulatoriu a fost închis din lipsa de bani! Banii în loc sa meargă la spitale merg pe mâna preoților !
(Eu) - Este adevărat că unii preoți au greșit dar Dumnezeu nu este vinovat cu nimic!
(D.) - Dacă o sa ne mai vedem prin oraș ,poate o sa continuam discuția în funcție de timpul pe care îl avem.
(Eu) - Cu mare drag si vă multumesc pentru toate!
      
Meditând la tot ce sa întâmplat în aceea zi, Dumnezeu m-a conștientizat  în trei aspecte importante:
      
(1) Daca în clipa în care l-am auzit pe doctor că nu se încrede în nimic, eu tăceam?
          Daca nu îi puneam acea întrebare si nu aduceam numele lui Dumnezeu în discuție cum ar fi fost conversația noastră ? Ce spuneți?
      Cred că nicidecum nu discutam 
despre Dumnezeu.
        Mi-am dat seama cât de important este să fi atent la tot ce spun cei cu care vorbești si să folosești orce oportunitate pe care o deschide Dumnezeu pentru a mărturisi despre EL.
  Matei 10:32 "De aceea ,pe oricine Mă va mărturisi înaintea oamenilor îl voi mărturisi si EU înaintea Tatălui Meu care este în ceruri ;"

(2) Am observat cât de bine era pregătit acest om. A citat chiar si din Biblie, era pregătit din istoria omenirii, din știință, un ateu convins cu argumente în mână.
Am înțeles că pe teren afară,acolo in mijlocul Realității înțelegi cel mai bine ce spun alții de creștinii de azi.
Între patru pereți în Biserică s-ar putea să vezi diferit.
Am văzut plângerea lui împotriva preoților si a unor Biserici de felul cum au lucrat pâna acum.
  Oamenii vor să primească răspunsuri clare si precise de la noi.
Mă adresez generației tinere și nu numai!
Trebuie să ne pregătim din Cuvântul lui Dumnezeu ca fundament,din toate domeniile vieții știind că intelepciunea din vremurile din urmă va crește.

(3) Când am ajuns acasă de la spital împreună cu soția ne-am apucat de treabă. Trebuia să terminăm bucătăria de văruit ,duminica aveam invitați musafiri dragi familiei noastre.
  Văzând dificultatea pe care o am în timp ce muncesc, datorită degetului accidentat am zis: cat de important este un mădular în trupul nostru.
    Apostolul Pavel vorbea de importanța mădularelor în Trupul lui Hristos (1Cor.12:12-31) și m-am gândit la aspectul acesta.
      Noi toți cei care am încheiat un legamânt cu Isus suntem mădulare în Trupul Lui. Unele mădulare sunt întregi ,altele sunt accidentate pentru o vreme așa cum este și degetul meu. Fapt este că toate acele mădulare întregi trebuie să acopere pentru o vreme lipsa acelor mădulare accidentate ,pentru ca orice am început spre slava Domnului să putem duce la bun sfârșit si să nu ne oprim din munca noastră.
      "Dragostea acoperă totul".
De aceea pe viitor să ne apreciem ,să ne prețuim mai mult și împreună sa ne bucurăm în Trupul lui Hristos.
        
Dumnezeu să vă binecuvânteze!
                                                                                     Marius Mare

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu